Analizy rynkowe dla farmacji

jak profesjonalne obliczenia statystyczne i na podstawie tych badań decydują, czy będzie opłacalny dany produkt, czy nie. Wpis o statystyce i nie tylko.Farmakologia- definicjaFarmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lóg

Analizy rynkowe dla farmacji Firmy farmaceutyczne, jak praktycznie każda inna dziedzina handlu i produkcji zmuszona jest zlecić odpowiednie badania rynkowe jeszcze przed wypuszczeniem towaru na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie tych badań decydują, czy będzie opłacalny dany produkt, czy nie. Wpis o statystyce i nie tylko.

Farmakologia- definicja

Farmakologia (gr. ???????? (phármakon) - lekarstwo, lógos - słowo, nauka) ? dziedzina medycyny i farmacji; nauka o działaniu leków, czyli mechanizmach ich działania na organizm oraz skutkach tego działania. Jako nauka zajmującą się najważniejszym aspektem leków, bywa czasami mylona z samą farmacją ? czyli dziedziną wiedzy nadrzędną w stosunku do wszystkich zagadnień dotyczących leków.

W szczególności farmakologia zajmuje się budową i właściwościami substancji chemicznych, które w określonych sytuacjach mają pozytywny wpływ na organizm, chemicznymi i biologicznymi mechanizmami działania tych substancji, reakcjami organizmów na te substancje, możliwościami zastosowań praktycznych w celu leczenia chorób lub ich zapobiegania, dawkowaniu tych substancji, działaniach ubocznych itp.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farmakologia


Wykresy i grafy- analiza danych

Wyniki badań statystycznych i innych analiz najlepiej przedstawić w formie graficznej. Z takie wykresu łatwiej odczytamy potrzebne dane niż z wielokolumnowej tabeli- to oczywiste. Współcześnie przedstawianie wyników badań w taki sposób, czyli jak najbardziej przystępny, umożliwia różne oprogramowanie. Obecnie większość tych programów bazuje na rozwiązaniach mobilnych i przez internet, aby dane były jak najszerzej dostępne.

O tym jakie dane najlepiej przestawić w formie wygodnego wykresu decyduje już sam rodzaj badań oraz metoda statystyczna, która może się różnić w zależności od zleconego badania. Im więcej danych jest do przedstawienia tym bardziej forma graficzna staje się oczywistym wyborem, jednak i to ma swoje granice i nie zawsze okazuje się być praktyczne i zasadne.


Przebić się przez konkurencję

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.



© 2019 http://rbgroup.com.pl/