Co i jak z tą klimą?

bsługa klimatyzacji jest bardzo prosta, jednak jej montaż to inna sprawa i warto zostawić to odpowiedniej firmie, która posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Tak jak sam proces montażu można jeszcze próbować wykonać samem

Co i jak z tą klimą? klimatyzacja gdańsk
Produkcja cieplna pomieszczenia z pewnością ulegnie znacznej poprawie po założeniu klimatyzacji. Czy warto inwestować w , warto- przeczytaj czemu.

Montaż i umieszczenie klimatyzacji

Obsługa klimatyzacji jest bardzo prosta, jednak jej montaż to inna sprawa i warto zostawić to odpowiedniej firmie, która posiada odpowiednie narzędzia i doświadczenie. Tak jak sam proces montażu można jeszcze próbować wykonać samemu, to już dobór mocy, miejsca zamontowania klimatyzacji i tego typu sprawy, mogą sprawić więcej problemu.

Źle dobrana klimatyzacja nie ochłodzi naszego pomieszczenia w wystarczający sposób, a za mocna będzie pobierała niepotrzebnie dużo energii elektrycznej, przez co zapłacimy więcej i za samo urządzenie i za jego użytkowanie. Samo miejsce montażu też jest ważne. Najczęściej klimę montuje sie przy wyjściu z pomieszczenia, aby zimne powietrze dmuchało do wewnątrz i nie uciekało przy wchodzeniu i wychodzeniu z pomieszczenia.


Kompaktowa i mobilna klimatyzacja.

Urządzenia klimatyzujące można podzielić na te stacjonarne i te przenośne. Pierwszy typ to urządzenia montowane przy suficie w danym pomieszczeniu lub te montowane przy szybach klimatyzacyjnych. Te drugie to nieduże skrzynki, przypominające małą lodówkę, które również spełniają tą samą funkcję, co te stacjonarne, jednak możemy je dowolnie ustawić i przemieścić.

Oczywiście są mniej wydajne i pobierają więcej prądu, jednak są też wygodne i nie wymagają żadnych dziur i odwiertów w ścianie. Kosztowo są też sporo tańsze od ich stacjonarnych odpowiedników, więc może to być idealna propozycja dla wynajmujących mieszkanie.


Czynniki chłodzące

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://rbgroup.com.pl/