Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

ów), ale będących w stanie doładować prąd w trakcie jazdy. Bardzo nowoczesnym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tym celu nie trakcji elektrycznej napowietrznej czy metalowej szyny, ale technologii SMFIR (z j. ang. Shaped Magnetic

Dodane: 31-08-2016 12:35
Czy opłaca się jeździć do pracy za granicę busem?

O autobusach hybrydach

Nowością drugiej połowy XXI wieku jest tworzenie hybryd ? autobusów elektrycznych, korzystających głównie z akumulatorów(w opozycji do klasycznych trolejbusów), ale będących w stanie doładować prąd w trakcie jazdy. Bardzo nowoczesnym rozwiązaniem jest wykorzystanie w tym celu nie trakcji elektrycznej napowietrznej czy metalowej szyny, ale technologii SMFIR (z j. ang. Shaped Magnetic Field in Resonance), po przejechaniu nad obszarem zasięgu pola, uzupełniana jest energia, bez kontaktu stykowego. Tego rodzaju pojazdy wykorzystywane są np. w miejscowości Gumi. Jest to realizacja proponowanych futurystycznych wizji z XX wieku, np. w popkulturze gra Wipeout5.

W Singapurze testowane są w normalnym ruchu ulicznym, w pełni autonomiczne autobusy, gdzie pasażer dokonuje wyboru przystanku, a autobus dzięki LIDARowi oraz komputerom wybiera trasę i omija przeszkody podczas jazdy. Celem jest rozwiązanie problemu tzw. ?ostatniej mili?

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#XXI_wiek


O rodzajach autobusów przegubowych

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok. 21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości). Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe. W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Van

Van ? typ nadwozia wielozadaniowego samochodu.

Jest to nadwozie jednobryłowe. Samochody te mają różne konfiguracje siedzeń, zazwyczaj 1-4 rzędów, każdy po 2-4 siedzeń.

Jako pierwsze samochód typu van wyprodukowało amerykańskie przedsiębiorstwo pod marką Dodge.
Typy zabudów

Osobowa ? do przewozu ludzi (siedzenia, szyby, tapicerka) lub osobowo - towarowa (mniej rzędów siedzeń na rzecz przestrzeni ładunkowej); ang. "mpv - multi purpose vehicle".
Furgon ? do przewozu ładunku, towaru (brak siedzeń i tapicerki w przestrzeni ładunkowej; często ściana lub krata oddzielająca szoferkę od ładunku); ang. "panel van".
Skrzyniowa ? ze skrzynią ładunkową.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Van



© 2019 http://rbgroup.com.pl/