Myjnia dla ciężarówek
Myjnia dla ciężarówek ? rodzaj automatycznej myjni samochodowej przeznaczonej dla ciężarówek i ich przyczep. Od zwykłej myjni różni się gabarytami, ponieważ żaden ciągnik siodłowy nie zmieści się pod szczotki tradycyjnej myjni automatycznej. Zazwyczaj spotykany typ myjni dla ciężarówek to myjnia tunelowa. Od typowych myjni tunelowych, oprócz gabarytów różni się od innych myjni tego typu sposobem przeprowadzenia pojazdu przez tunel. Ciągnik bądź zespół pojazdów ciągnięty jest nie pasem transmisyjnym lecz specjalnymi podestami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_dla_ci%C4%99%C5%BCar%C3%B3wek
rodzaj automatycznej myjni
Myjnia tunelowa ? rodzaj automatycznej myjni samochodowej. Składa się z ramy wjazdowej, modułu szczotkowego, bramek chemicznych i płuczących oraz suszarek ułożonych w tunel, przez który przeciągany jest samochód pasem transmisyjnym. Sterowanie pasem i etapami mycia odbywa się w cyklu automatycznym i opiera się na fotokomórkach
Myjnia taka może obsłużyć od 50 do 100 samochodów na godzinę, jest prosta i szybka w budowie. Cena sprzętu i budynku pod taką myjnię może sięgnąć nawet 1 mln zł
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_tunelowa
Na konstrukcji zamontowane są szczotki
Myjnia portalowa (bramowa) - rodzaj myjni samochodowej. jest to najczęściej spotykany typ myjni, przede wszystkim przy stacjach paliw. Nazwa związana jest z konstrukcją urządzenia. Ma ona formę bramy poruszającej się nad stojącym nieruchomo pojazdem. Na konstrukcji zamontowane są szczotki, suszarka oraz systemy nanoszenia środków myjących i konserwujących, a także szereg opcji dodatkowych. Myjnie tego typu są w stanie umyć do 16 samochodów na godzinę, jednak istnieją rozwiązania, w których zastosowanie dwóch oddzielnych bram myjącej i suszącej ? pozwoliło na zwiększenie przepustowości do ponad 20 pojazdów. Muszą być instalowane w ogrzewanej hali o minimalnej długości 10,5 m
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Myjnia_portalowa