Dobre pozycjonowanie daje niemal gwarancję większej ilości klientów firmy, która posiada stronę internetową. Różne firmy dla przykładu: mają w ofercie różne metody działań SEO, jednak które są najskuteczniejsze?
SEO w Wikipedii
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization, SEO; zwana także pozycjonowaniem) ? procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Hasło w Wikipedii: Linkowanie
Linkowanie (ang. Link building) ? zestaw działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych wewnątrz i na zewnątrz strony internetowej, których celem jest poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na daną stronę lub linków zwrotnych. Poprawna implementacja linkowania może zwiększyć ilość wysokiej jakości odniesień do danej strony internetowej, co z kolei może przełożyć się na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych. Wykorzystywane jest także jako strategia w kampaniach marketingowych, których celem jest zwiększenie świadomości marki.
Obecnie linkowanie to najważniejszy element mający wpływ na pozycję stronypotrzebny przypis, aczkolwiek wyszukiwarka Google, najpopularniejsza w Polsce strona tego typu2, stale próbuje ograniczyć wartość tego wskaźnika na rzecz innych wyszukiwarek jak Bing czy Yahoo
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Linkowanie
Warto pójść w e-marketing
Marketing internetowy staje się coraz bardziej dynamiczną branżą w Polsce. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że jeżeli nie istnieją w sieci w jakikolwiek sposób to dla niektórych klientów nie istnieją wcale. E-marketing i pozycjonowanie stały się bardzo ważnymi usługami dla każdej branży- od budowlanych, projektowych po usługi i sprzedaż internetową.
Dla wielu firm kwestia posiadania strony, czy pozycjonowania jest kwestią PR'ową, jednak to również jest bardzo dobry przykład na to jak bardzo internet zdominował rynek marketingowy i świadomości marki. Dlatego też warto od razu inwestować w właśnie e-marketing, a reklamę typu bilbordy zostawić na później.