Praca mechanika samochodowego
Na rynku znajdziemy obecnie wielu specjalistów, którzy pomagają nam dokonywać drobnych napraw w domu lub zajmują się naszym zdrowiem. W każdej dziedzinie spotkać możemy konkretnych fachowców, a jeśli chodzi o nasze samochody i ich naprawy, odpowiedzialnymi za to osobami są mechanicy samochodowi. To właśnie oni przeprowadzają przeglądy aut oraz ich naprawy, a także mogą przekazać nam zalecenia, które wpłyną na dłuższą żywotność naszego pojazdu. Warto od czasu do czasu korzystać z ich usług, ponieważ nie każdą usterkę będziemy mogli naprawić samodzielnie. Fachowa pomoc sprawi, że nasze auto będzie sprawne o wiele dłużej i pozwoli nam uniknąć problemów, więc nie warto jej unikać.
Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych
Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na1:
silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla
Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:
silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)
Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:
silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe
Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na1:
silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy
Układ rozruchowy w silniku spalinowym
Układ rozruchowy silnika spalinowego ? układ umożliwiający rozruch silnika spalinowego i tym samym inicjację jego pracy. W sprawnym silniku wystarczy, by jeden z tłoków wykonał suw ssania i sprężania do momentu zapłonu, by dalsza praca była podtrzymana samoczynnie. Niekiedy konieczne jest wykonanie kilku cykli pracy zanim nastąpi pełny rozruch silnika.
W małych silnikach motocyklowych oraz tych napędzających innego rodzaju sprzęt stosuje się rozruch manualny. Dla większych silników konieczne jest wspomaganie rozruchu. Najczęściej do tego celu stosuje się zasilany z akumulatora silnik elektryczny (rozrusznik), który w czasie rozruchu sprzęgnięty jest z kołem zamachowym silnika. Duże silniki np. okrętowe uruchamia się doprowadzając przez rozdzielacz i specjalne zawory rozruchowe sprężone powietrze do cylindrów. Rzadko do uruchamiania stosuje się mniejszy silnik spalinowy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_rozruchowy_silnika_spalinowego