Wymiana zamaka centralnego

sku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego. Pompa sekcy

Wymiana zamaka centralnego

O pompie sekcyjnej

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna


Motoryzacja a kobiety

Chociaż według różnych stereotypów kobiety nie znają się zbytnio na motoryzacji, a kierowanie przez nie samochodami jest dość nieudolne, w dzisiejszych czasach wiele pań sprawnie korzysta z aut. Co więcej, niejedna kobieta pracuje na stanowisku zawodowego kierowcy, co często może się spotkać z uznaniem wśród mężczyzn. Nie brakuje również kobiet na takich stanowiskach, jak mechanicy samochodowi. Nie dajmy się więc zwieźć stereotypom ? choć w każdym z nich tkwi może ziarenko prawdy, na ogół posądzanie ludzi bez poznania ich osoby jest bardzo krzywdzące i nie powinno mieć miejsca. Kobiety w motoryzacji doskonale się odnajdują, być może dlatego, że wiele aut jest przeznaczonych właśnie dla nich.


Polskie samochody

Samochody polskiej konstrukcji

osobowe: CWS T-1 ? Mikrus MR-300 ? Syrena (modele: 100, 101, 102, 103, 104, 105) ? Leopard 6 Litre Roadster ? Elipsa
dostawcze: FSC Żuk ? ZSD Nysa ? FSR Tarpan ? FSC Lublin
terenowe: Honker
ciężarowe: PZInż 222 ? PZInż 303 ? Star (modele:20, 21, 25, 27, 28/29. Rodzina ?200?- 200, 244, 266. 1142, 742) ? Jelcz (modele: 315, 317, 318) ? Żubr A80
autobusy: Autosan ? San (autobus) (modele: H01, H25 i H27, H100) ? Sanok 09 ? Star 52 ? Osinobus ? Jelcz ? Solaris ? Solbus ? Boomerang ? Automet
samochody pancerne: wz. 28 ? kołowo gąsienicowy ? Ursus wz. 29 ? wz. 34 ? Kubuś ? Ford FT-B ? Dzik ? Tur
prototypy: Arrinera Hussarya Cyklonetka ? Star Jot 55 ? Meduza ? Syrena laminat ? Syrena 110 ? Warszawa 210 ? FSO Ogar ? FSM Beskid ? Wars ? Pionier ? Gad 500 ? P80

Samochody wytwarzane w Polsce

na licencji lub rozwinięte z samochodów produkowanych na licencji

osobowe: Fiat 508 ? Fiat 518 ? Warszawa ? Fiat 125p (potocznie: duży fiat) ? Fiat 126p (potocznie: mały fiat lub maluch), Polski Fiat 126p Bis (modyfikacja 126p) ? Polonez ? FSM Cinquecento ? FSO Lanos ? FSO Matiz
ciężarowe: Fiat 618 ? Lublin-51

montowane w Polsce przez zagraniczne firmy

osobowe: FSO Lanos ? FSO Matiz? Fiat Panda ? Fiat Seicento? Fiat 500 ? Opel Astra ? Opel Zafira? Peugeot 405 ? Chevrolet Aveo? Ford Ka ? Opel Cascada
dostawcze: Citroën C15 ? Volkswagen Transporter
autobusy: Volvo 7700 ? MAN NL 273 Lion?s City

Samochód w mieście
Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d



© 2019 http://rbgroup.com.pl/